Underbara resor...

Igår hade jag glädjen att få skjuts till Upplands Väsby när jag skulle hemåt.
En trevlig kollega erbjöd mig en biltur i stället för promenad, latmasken i
mig nappade direkt på det erbjudandet. När jag kommer fram till stationen
får jag glädjebeskedet att Upptåget 16.49 mot Uppsala - Gävle är inställt.
Vad gör man då? Jo, man står där på stationen och hänger och inväntar
nästa tåg i 30 minuter.
Fick under hemresan sedan höra att det var tåget som vi åkt med på morronen
som bestämt sig för att lägga av, detta efter att ha kört oss lååångsamt dvs vi
åkte i max 110 mot normala max 180.

Jag klev alltså av på stationen hemma kl 18 i stället för 17.30 som jag tänkt mig.
Tur att mitt möte inte var förrän kl 19.

L-P hade åkt ut på landet så jag var ensam hemma under kvällen och natten.
Inte ofta det händer numera, nu när L-P står till arbetsmarknadens förfogande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0