Cupnostalgi

Vi var in till Fyrishov idag och tittade på några matcher, bla finalerna i HJ20 och DJ20.
Damfinalen vanns klart av tjejerna från riksinnebandy gymnasiet från Umeå och konstigt
hade det väl varit annars. Hammarby hade inte mycket att sätta mot när skoltjejerna gav en
lektion i innebandy.

I HJ20 blev Balrog utspelade av Westend Indians i första perioden för att sedan i andra
spotta upp sig och matchen slutade oavgjort. Till slut avgjordes det på straffar där finnarna
stod som segrare.
Dom kunde inte njuta av segerna så länge inne på planen, bussen stod och väntade för
att ta spelarna till Finlandsbåten. Antar att det firas friskt på båten i stället.

Satt där i Fyrishov och tänkte på så många cuper vi varit på med våra lag.
Så mycket kul vi varit med om, tillsammans med spelare och föräldrar.
Med tjejerna blev det många finaler, tyvärr så blev det ju inte några finaler för killarna men
där var ju konkurrensen större med flera lag.
Jag har suttit hos tjejer som inte kunnat sova borta tills dom somnat, vi har dansat och
sjungit karaoke på Finlandsbåten, vi har hejat och skrikit.
 
Vi har haft så kul under alla åren med våra lag, jag saknar nog den tiden lite nu.......



Kommentarer
Postat av: supermamma

Ja visst är det kul med idrott! Min dotter har ju slutat med fotboll men guds vad jag saknar den tiden, alla härliga tjejer ledare och föräldrar! Men nu är jag ju lagledare för sonens innebandylag i stället så here we go again!

2007-12-29 @ 20:18:52
URL: http://supermamma.blogg.se
Postat av: Mona

Supermamma -
Mina barn är ju stora nu och alla har tyvärr slutat spela, men jag är glad att vi har fått uppleva så mycket kul tillsammans genom idrotten.
Vi har varit på så många cuper med alla tre barnen och har fått uppleva så mycket. Jag saknar den tiden och det känns lite extra nu när vi har varit inne och tittat på cupen. Vi levde ju med cupen dygnet runt tidigare år, när vi inte spelade så jobbade vi ju. Jobbigt, men kul nu så här efteråt :o)

2007-12-29 @ 20:39:05
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0