Laddad för match

Idag väntar en av säsongens höjdpunkter i Fyrishov, match mot AIK.
Det är nog den skönaste matchen i hela grundspelet att få vinna.
Den matchen alla går och väntar på.....

Förra året var det riktig kalabalik vid Fyrishov, ingen hade koll på hur många människor
man hade släppt in i hallen. Folk som hade säsongsbiljetter blev nekade i dörren,
det var fullt och redan betalda platser såldes till andra.
Jag var som vanligt tidigt på plats, men dom skulle bara ha försökt hindra mig från att 
komma in till min plats.
Det hade inte varit kul att vara den som skulle tala om för mig att min dyrt betalda plats var
såld till någon soffliggare!
L-P var bortrest så jag hade lovat bort hans plats till Linn, men hon blev fast i röran utanför
och kunde inte ta sig in.
Då kunde jag få vara räddande ängel och låta Sten Stures tränare få en bra plats :o)

Jag tror det kommer bli en spännande match idag.
Storvreta vill visa att dom är att räkna med, det är länge sedan dom hade hemmamatch och
spelarna vill visa att dom är mycket bättre än vad dom visade upp senast i Fyrishov. 

En av mina personliga favoriter spelar ju i AIK, jag har lite svårt att förlåta honom det.
I mina drömmar kommer han tillbaka och spelar i Storvreta snart :o)

Ibland får man frågan: Vad skulle du göra om du vann en massa pengar?
När jag hade gjort allt det man ska göra, dvs barnen, bostad, resor mm så skulle jag ta
en slant och bli personlig sponsor för att få över min favorit till Storvreta igen.

Så nu kan ni hålla tummarna för att jag vinner en ordentlig slant.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0