Händerna på ratten

Det är väl egentligen inte så dumt, att man ska ha handsfree när man talar i telefonen
i bilen.  För det mesta är det väl så att man behöver ha händerna fria till att köra.
Man ser ju alldeles för ofta hur folk knappt kan ta bilen framåt för att dom har fullt upp
med att hantera sin telefon, folk som stannar mitt i korsningen för att dom måste
famla fram mobilen när det ringer.

Sätt snöret i örat och håll händerna på ratten!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppla, var detta så känsligt att skriva om?
Kalle tycker i alla fall att jag är ute och cyklar, men det är nog Kalle som tar en cykeltur.
Det jag skriver i min blogg är ju naturligtvis mina personliga åsikter,
det står Kalle fritt att tycka som jag eller något annat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Läste nu att det är inte mobilen utan samtalet som är det farliga.
Det är klart, det säkraste är väl att sitta helt själv i bilen utan något som kan störa.
Inga passagerare som pratar, ingen musik, inga skrikande barn eller grälande man/fru.
Det måste ju vara det absolut bästa, eller hur?

Så lär vi ju aldrig få till det, så vi får väl försöka med små steg att göra det säkrare.
Som tex att prata i snöret och ha händerna på ratten......







Kommentarer
Postat av: Madde

Rätta takter :)

2008-04-09 @ 12:34:07
URL: http://angelwing.blogg.se
Postat av: Kalle

Mone vet inte att det är lika stor risk att prata i handsfree då man kör som att prata i telefon. Mona borde läsa på innan hon uttalar sig om sina privata åsikter. Du saknar argument för att backa upp din åsikt. Mona ska kanske sluta att kommentera sådant hon inte vet hur det gäller, framför dina åsikter men hävda att det är en åsikt och inte ett argument.

I detta fallet är det dummt av dig att uttala dina argument eftersom de är felaktiga. Din åsikt är något helt annat.

2008-04-09 @ 16:47:00
Postat av: Markus

Har du bytt namn Mona? Till Mone? ;-)
Jag messar och kör bil samtidigt, en ren livsfara alltså... ;-)

2008-04-09 @ 22:03:16
URL: http://www.metrobloggen.se/pendlarhuvud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0