Skaka rumpa

Så kul det var på pub 19 igår.
Brorsans band spelade och den här gången hade han med en mycket skicklig kille på
gitarr, Babatunde Tony Ellis. Tony är ursprungligen från Jamaica så det blev en hel
del baktakt.


Som vanligt skötte syrran sina två uppgifter med stor energi, att starta dansen och att
går runt med "burken" och samla in pengar till bandet.
Själv gjorde jag vad jag kunde på dansgolvet, satt väl inte ner många låtar.
Det är så kul att dansa där, man behöver ju inte ha någon att dansa med utan det är
bara att gå fram och dansa. Dansa och strunta i allt annat, bara följa med musiken.
Man blir svettig och glad, helt underbart.

Känner att jag har en förkylning på gång och det är ju inte särskilt bra timing.
Det vore katastrof om jag blev riktigt sjuk nu, nästa helg måste jag ju jobba dygnet runt
med Storvretadagarna. Jag får hoppas att jag kan bekämpa bacillerna.

Det blir en tur in till Fyrishov idag, Storvreta ska möta Sirius i en träningsmatch.
Sirius är hungriga och vill kämpa sig upp från div 1, tror det kommer att bli en kul match
där inget av lagen vill vika ner sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0