Våt helg och laxvinst

Jodå, det blev en riktigt våt helg.
Det regnade nästan oavbrutet från det vi kom ut på landet på fredagen till vi åkte hem
på söndagen. När vi kommer hem så är det strålande sol och riktigt varmt här hemma,
det kändes ju sådär.

Jag hade ju sett fram mot att få bada, men den här vägen fick vi gå när det var ett litet
uppehåll mellan skurarna



och det utan att ha några badkläder med.

Det blev sotarfest trots allt, man spände upp presenningar och grillade strömmingarna

      

Jag lyckades väl få i mig två sotare, sedan tröt mitt tålamod för pillandet och jag tog
mig en varmkorv i stället.
Det såldes som vanligt en massa lotter och vi vann lika mycket som vi för det mesta
gör, dvs ingenting.

Men......
Man har alltid en "Gissa vikten på laxen"-tävling och gissa vem som vann den?
Japp, undertecknad gissade vikten på 5 gram när.
En bit blev kvar hos svärmor och nu ligger det lax i frysen som sedan ska gravas.

Vad tror ni, var det tur eller skicklighet som gjorde att just jag vann laxen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0