Fotoautomat

Hade tänkt att jag skulle ta en ny bild till mitt passerkort på jobbet idag.
Vi är väldigt många som jobbat i huset sedan det var nytt och för oss går giltighetstiden
för kortet ut nu vid nyår, så det börjar bli hög tid att fixa nytt.
För att underlätta det hela har man satt en fotoautomat där man själv tar bilden.
I min enfald så trodde jag att den skulle funka ungefär som en gammal hederlig
fotoautomat men icke, här skull man ställa sig framför en skärm och klicka sig fram.
Här fanns minsann inga gardiner eller något annat att dra för, utan där står man med
en massa människor som passerar runt omkring och ska försöka få till en bild man
kan stå ut med i ett par år.
Inte lätt kan jag tala om! Jag gav upp och ska göra ett nytt försök en annan dag.

    Vill ju inte ha en sådan här bild på passerkortet......

Har kollat lite på bönderna i kväll, vet inte om jag skulle vilja visa upp mina känslor
för någon så där inför kameran och sedan bli hemskickad.

Bra karl reder sig själv, eller hur Joel?
Varför besvära andra när man kan ta saken i egna händer.

L-P for iväg iklädd frack i kväll, så fina skulle herrarna vara.

Det ska tydligen bli halt igen, men nu ska ju alla ha fått på sina vinterdäck.
För min skull gör det inget om det blir kallare, bara det slutar regna.
Vill inte gå fram och tillbaka i regnet, det kan vara slut på det nu.
Nu vill jag få gå i gnistrande snö i stället.

Dags att blåsa ut ljusen och krypa ner i sängen nu.
I morgon är det en ny dag med nya möjligheter.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0