Gröt och glögg

Trodde inte mina ögon när jag såg hur mycket klockan var när jag vaknade.
Törs inte tala om det här, då tror ni jag blivit sjuk eller något.

Blir så förbannad när jag läser om sånt här.
Det finns tillfällen då det inte är klokt att ingripa, men man kan alltid ringa polisen
och kalla på hjälp.
Detta glädjer mig däremot, härligt att våra hjältar uppmärksammas.

Idag väntar årets gröt- och glöggfest, Ingemar och Kina har som vanligt bjudit hem
en salig blandning människor för att umgås så här före jul.
Det brukar alltid vara en mysig tillställning med en del traditioner.
I år tror jag nog att en av tradionerna kommer att brytas, allsången till Frälsningsarméns
samlingsskiva med en massa kändisars tolkningar av gamla frälsarsånger.
Den har varit ett kul inslag under många år, men i år kanske det blir något nytt.



Chansen är nog däremot stor att vi kommer att titta på semifinalen från Prag,
där Sverige möter Schweiz i VM-slutspelet.

Om vi inte är för fulla av gröt och glögg så åker vi nog in till Pub 19 senare under kvällen
och kollar när brollan spelar med Arnesen Blues Band.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0