Låtsaskompis och en bebis

Så jag har skrattat på jobbet idag, det har verkligen varit fredag hela dagen.
Skrattade så tårarna rann när vi satt i matsalen och sedan blev det en sväng igen
precis innan vi gick hemåt.
Mina underbara kollegor, dom kan verkligen få mig att må bra.

Läste att mer än hälften av alla barn har en låtsaskompis.
Det är en "inre resurs att träna sig i förmågan att förstå och umgås med andra".
Tur det, jag hade nämligen en låtsaskompis som hette Eva.
Det var jättebra att ha henne att leka med, men mamma brukade inte vara lika
förtjust i att vi skulle vänta på min låtsashund när vi var ute och gick.
Hon tyckte väl att det räckte att hålla ordning på tre ungar och en riktig hund,
att stå och vänta på en låtsashund också var kanske inte något som lockade.

Alex Schulman ska bli pappa, kors i taket eller?
Kul för honom, jag tror att han kommer att bli en bra pappa.
Under den där ytan som vi alla ser så finns det en bra kille, det är jag helt övertygad om.
Alex skriver riktigt bra när han verkligen är seriös, jag tror att hans bok om pappan
kommer att vara riktigt läsvärd.

När vi bowlade häromdagen hade vi vår egen Alex på plats, vår yngsta medarbetare
som föddes i augusti. Han är så otroligt mysig, vi turas om att sitta och snusa på honom.
Finns det någon härligare doft än bebis?

Nu väntar lite kräftor och Idolfinal.
Visst kommer Kevin att vinna, men jag tror att Alice kommer att ge järnet och göra
en riktigt bra show.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0