Rekord och svält

Här slås det rekord på löpande band ska jag säga, besöksrekord på bloggen och
så spelar jag så otroligt bra bowling.
Vad säger ni om 225 poäng?
Synd bara att det är här hemma i vardagsrummet med Wii och inte i en bowlinghall.
Försökte få lite uppmärksamhet för mitt rekord, men det var ingen som var särskilt
imponerad tyvärr. Jag får glädja mig i min ensamhet verkar det som.

Något som är allt annat än att glädja sig åt är situationen i Afrika.

"Inom kort, kanske så snart som inom några veckor, riskerar upp till 20 miljoner människor
på Afrikas horn och i Kenya att drabbas av akut matbrist. Dessa människor står inför en
humanitär kris med oanade konsekvenser, en kris som kräver omedelbar och långsiktig
reaktion från omvärlden.
Det är budskapet i en färsk rapport från Internationella Röda Korsfederationen."
Christer Zettergren , generalsekreterare Svenska Röda Korset, från en debattartikel
i AB.
Det är så otroligt tragiskt att det år 2008 finns så många som svälter i världen.
Vi tycker att det är helt OK att en idrottsstjärna tjänar hur många miljoner som helst i
veckan, men vi kan inte se till att människor har mat för dagen.

Det är knepigt att hjälpa andra länder, det är svårt att veta om hjälpen kommer till dom
som behöver den bäst. Att pengar inte hamnar i fel fickor utan används för det dom är
avsedda. Men för den skull kan vi ju inte sluta hjälpa, vi som har det bra måste se
till att hjälpa dom som behöver vår hjälp.

I stället för att köpa en massa fyrverkerier och smällare till nyår kan vi väl ge dom pengarna
till någon som behöver dom?
I stället för att bränna upp pengarna så kan vi kanske mätta några barn.
Sätt in pengarna till Röda Korset, Läkare utan Gränser eller någon annan hjälporganisation
i stället.
Visst kan vi alla avvara en liten slant, eller hur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0