Domen

Så kom den, domen mot Beltran.

Det är ju ingen annan än Beltran och tjejen som verkligen vet vad som hände,
men jag måste erkänna att det här var den domen jag trodde skulle falla.
Men det ska väl överklagas så vi ska få se fler tårfyllda artiklar om hur dåligt
han mår och hur orättvist behandlad han blir av allt och alla i det här landet.

Citat Expressen:

"Han känner sig kränkt och orättvist behandlad, något som han menar till stor del
beror på hans chilenska ursprung.
- Är domaren köpt? Har domaren kommit överens med åklagaren?
Eller är han bara en rasist?
Folk har frågat mig om detta beror på att jag blir behandlad så här bara för att jag är
en så kallad svartskalle. Jag är övertygad om att det är så."


Vad ska man säga?
Man kan inte tro att man ska kunna gå fri från saker man har gjort bara för att
ingen ska vara rädd för att bli anklagad för att vara rasist.
Lägg ner rasistsnacket och stå för vad du gör i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0