Att åka till jobbet

Nu är det tydligen bevisat, man blir sjuk av att pendla.

Jag tillbringar ju nästan fyra timmar varje dag på väg till eller från jobbet.
Det är något man blir van vid, men visst blir jag avundsjuk på människor som bor
nära sina arbetsplatser. Som kanske tom kan gå dit...
Flyter resan på så funkar det väl, men ibland så står jag där på perrongen och svär
över SL, UL eller SJ. Det känns som att det är dagar när jag verkligen har en tid att
passa som det strular, då är det inställda eller försenade tåg.
Då mår jag ju inte riktigt bra, men det är väl mer ilska och frustration än sjukdom.

Tragiskt är det när det är en "hoppare" som orsakar tågstoppen, dvs någon som sett
det som sin sista utväg att kliva ut framför tåget.
Det händer ju tyvärr alldeles för ofta.

Som tur är så har jag mina tågkamrater, dom gör ju att resan går lite lättare.
Dom flesta dagarna börjar ju trots allt med ett skratt eller två :o)

Och att skratta gör en friskare och man mår bättre, så det kanske uppväger
riskerna med pendlingen?




Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

In hos mig och bedöm nu då... :-)

2008-01-11 @ 11:39:58
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Niklas Malmgren

nu kan du kika bland kommentarerna och bedömma min presentation...

2008-01-11 @ 13:46:38
URL: http://nickem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0