Positiv blodförlust

Nu har jag gjort en god gärning igen :o)
Vi var och lämnade blod, det har blivit en sorts tradition att vi ska göra det någon gång
under julledigheten. Det är ett bra sätt att kunna vara till lite nytta, fler borde göra det.
Så här vid storhelger har dom alltid dåligt med blod och behöver fylla på i lagren.
Dom hade tydligen speciellt dåligt med min blodtyp, så det kändes bra att vi kom iväg.

Så, alla ni som går där och velar.....
Gör en insats och lämna blod!
Nästa gång är det kanske du eller jag som behöver en blodtransfusion.


Kommentarer
Postat av: Zack

Nyttigt eller hur. Snart får jag väl mess jag med, brukar lämna fyra ggr om året sedan jag var 18 år gammal.

Ha en trevlig kväll önskar sjuklingen.

Tc.

2008-01-04 @ 18:46:56
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: teresa

bra med folk som lämnar blod. när jag dör så ska jag donera alla friska organ. det kan liksom rädda liv, och vad har jag för nytta av dem när jag ligger död liksom? lite tragiskt med en 13 åring som tänker på sånt här va?

2008-01-05 @ 12:43:32
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Mona

teresa -
Tragiskt tycker jag inte att det är, snarare klokt.
Vi vet ju aldrig vad som kan hända, så det är klokt att tänka över hur man skulle vilja att ens familj skulle göra om något hände.
Jag vill att min familj ska veta att händer det något med mig, om jag går bort i en olycka tex, så vill jag att mina organ ska komma till nytta. Kan jag då hjälpa någon annan att leva vidare så ta vad som behövs.
Bättre att dom närmaste vet hur man vill ha det, än att dom ska stå och försöka lista ut det i en krissituation.

2008-01-05 @ 12:53:02
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0