Så var det min ICA-handlares tur(?)

Det första jag ser när jag tittar i tidningen idag är en artikel om min ICA.
ICA-Solen har varit känd för sin fina köttavdelning, men det blir väl annat nu.
Lite konstigt är det allt att dom inte har förstått vilka regler som gäller, alla
handlarna har ju varit inkallade på möten och fått information om hur allt ska vara.
Inte lätt att säga att man handlar i "god tro" när det varit sådant fokus på detta.

Som min tågkamrat så: Man känner sig lite lurad.

Uppdatering:
Så här dagen efter och när jag har försökt tänka till så kan jag inte tycka att det
som ICA Solen gjort är lika illa som hos dom andra butikerna.
Läste precis en blogg av Per Westberg, och jag måste hålla med honom.

Vi har ju hela tiden handlat hos Bengt och har inte haft något att klaga på.
Vi har noterat att butiken har haft nedsatt pris på kött som har kort datum och
då är det ju bara för oss att göra ett val om vi vill köpa det lite billigare eller betala
mer och få längre hållbarhet.
Det är väl bra för oss konsumenter?

Det kan väl inte vara bättre att butikerna kastar en massa kött som går att äta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0