Plasthandskar och lite solning

Idag var det så otroligt varmt att ligga ute i solen,
på baksidan blir det så hett så det går knappt att ligga still.
Men jag kämpade på en stund i alla fall i solstolen...



Vi gjorde en tur till Hörby på eftermiddagen och då gjorde jag något som jag
aldrig någonsin tidigare har gjort.
Jag kastade en mjukglass som jag inte orkade äta upp!
Har ni hört något så otroligt?
Den tjejen vi köpte glassen av kan inte få jobba kvar så länge till, så stora
glassar som hon snurrade ut ur mjukglassapparaten.
Av gammal vana så skulle jag ju ha en stor våffla, men den här gången så
fick jag inse mig slagen och det sista av glassen kastade jag.

Funderade på en annan sak när vi var där också.
Varför har man plasthandskar på sig när man jobbar i konditori?
Naturligtvis förstår jag att det ska vara hygieniskt men ändå....
Hur hygieniskt är det att sätta på sig plasthandskarna och sedan stå i dom
vid kassan, plocka fram bröd till kunderna, fixa till glassar mm och ta mot pengar.
Allt med samma plasthandskar på händerna.
Hur hygieniskt är det?
Pengar är väl bland det skitigaste och äckligaste man kan hålla på med och att
ha samma plasthandskar på sig när man tar i dom och sedan ger sig på brödet
kan väl ändå inte anses som hygieniskt.

Blir jag utan jobb vid omorganisationen så vet jag nu vad jag kan försöka  skylla på.
Dålig lön har jag ju redan så........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0