En svarting?

Kurt Johansson, ansvarig utgivare för Kungsbacka Tidning önskar nog att han hade gått igenom
materialet i veckans nummer av tidningen innan det gick i tryck och distribuerades.
Han hade nog behövt redigera lite i artikeln om rånförsöket av Varlakiosken.

"Det var i fredags mitt på ljusa dagen som svartingen försökte råna kiosken intill Varlaskolan"

Har svårt att tänka mig att den som skrivit artikeln kommer att få så mycket beröm från cheferna.

Nu är det snart dags att sätta mig i soffan, premiär för "Allsång på Skansen".
Vår tågkamrat, Lillpojken, trodde inte sina öron när jag sa att jag naturligtvis brukar sjunga med,
det trodde jag ju att alla människor gör.
Lite besviken på honom förresten, han hade en rabarberpaj med sig i väskan idag utan att bjuda.
Den fick hans kollegor smaka av i stället, skrämmande prioriteringar han gör.

Jag måste komma ihåg att alltid ha körkortet med mig när jag går till affären.
Inte för att jag så ofta brukar köpa öl där, men man vet ju aldrig om man blir nekad utan leg.
Men det kanske är bara i Borås som alla oavsett ålder måste visa legitimation.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0