Vilken stjärnsmäll!

Går detta att förstå?
Går det att förstå att en stjärnexposion som inträffade för 7,5 miljarder år sedan var synlig i
30 sekunder i tisdags vid klockan 20.12 svensk tid?

En explosion som inträffade innan jorden existerade.
Hur är det möjligt?
Går det att förstå?

     image168


Mitt parti tycker att jag är värd det!
Hur ska människor som tjänar så mycket kunna förstå och ansvara för oss andra som inte
ens skulle kunna drömma om att tjäna dessa summor?
Jag kan bara hålla med Lars Ohly, som tjänar blygsamma 52.900:-/månad, att Maud Olofssons
dubbla löner ger signaler om girighet.

"- Det är orimligt eftersom människor som sliter och lever med kanske 15 eller 20 000 på en heltid,
de känner ju att en politiker aldrig kan förstå deras villkor i fall de ska leva under så här bra
förhållanden, säger han till TV 4."

Maud säger att hon har ju faktiskt tre jobb.
Då undrar jag hur f-n hon klarar av att jobba heltid med tre jobb.
Jag hinner ju för sjutton gubbar knappt med ett heltidsarbete och för det får jag inte ens en bråkdel
av det hon drar in.
Hur bra sköter man sitt jobb om man sköter två andra samtidigt?


Kommentarer
Postat av: Johanna

7.12 svensk tid*

2008-03-23 @ 13:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0