Rabarberpaj

En gammal kollega till L-P lassade av en massa rabarber här hemma idag.
En kasse med rabarber och så två knölar som vi kan plantera.
Så nu har vi ätit årets första rabarberpaj och två skålar med rabarberkräm
står och svalnar på diskbänken.



I morgon bitti åker jag till Örebro för att vara med på Postmilen.
Vi är ca 1600 postisar som ska springa/gå en mil eller fem kilometer under eftermiddagen
och sedan festa loss tillsammans på kvällen.
Vi är sju stycken från min avdelning som är med och jag kommer att dela rum med två av
tjejerna. Den ena är vår gravidaste medarbetare, hon får väl hålla ordning på oss andra.

Det brukar vara kul på dom här tillställningarna, kul att träffa kollegor från hela landet och
från hela företaget.

Jag är glad över att jag kommer att vara på resande fot så att jag slipper frestas att titta
på TV och Englas begravning.
Jag kan inte förstå varför man vill att en massa okända människor ska vara med om den
privata stunden när man tar farväl av sitt barn.
Men det är familjens beslut och vi andra får respektera deras önskan.

Tragiskt att det är kvinnorna som ska ändra vanor och beteende för att slippa bli våldtagna.
Att det ligger på kvinnan att inte "utmana" den stackars mannen som inte kan klara av att
styra sitt beteende och sina lustar för att han ser en lättklädd kvinna. Mannen som anser
att en kvinna som är berusad får skylla sig själv och är ett lovligt byte.

Tjejer, tänk över hur ni kan försvara er om något händer.
Den största risken är ju inte att bli överfallen av en okänd man ute, störst risk är det ju
tyvärr vid andra tillfällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0