Du har så rätt, Henke!

Så har Henke Larsson gjort sin debut i SSL, Svenska Superligan i innebandy.
Han fick börja på bänken och fick se sitt Helsingborg spela ganska så dåligt i första perioden.
I andra fick Henke hoppa in och han spelade i totalt ca sju byten och gjorde en godkänd insats,
gjorde inte alls bort sig på något vis. Så fick han känna på spänningen att matchen avgjordes
till Helsingborgs fördel i sudden.

Jag tror att det här kommer att vara en otrolig energikick för Helsingborg, tänk att Henke med
i laget. Henke som sitter och manar på alla och får dom att höja sig, han går ju in för det här
på fullt allvar och vill verkligen hjälpa laget framåt.
Underbara kommentarer från Henke efter matchen:
"Jag är 37 gammal så jag bestämmer nog själv vad jag ska göra.
Jag vill gärna fortsätta att spela.
Folk snackar om skaderisk och hela den biten, men det kan det vara när jag tränar också.
Eller när jag halkar då jag går i det här väglaget. Jag känner att jag vill göra det och då spelar
det ingen roll vad andra säger"
Fortsätt du Henke, det är ju kul att resten av världen får se lite innebandy.
För visst kommer väl nyheten spridas till Barcelona och kanske blir någon Celtic-anhängare
lite nyfiken på sporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0