Kortvarig glädje

Här satt jag i soffan och trodde att pojkarna skulle åka hem med tre poäng från Falun.
Vi leder med 4-1 efter två perioder och det känns ganska så säkert, men när spelet
börjar i tredje perioden är Faluns spelare på hugget och det blir två snabba mål och
Falun vinner till slut med 7-5.
Skulle tro att det var domartabben där man dömer bort Faluns straffmål som var
den tändvätska som Falun behövde.
På TV-bilderna ser man tydligt att bollen går innanför mållinjen, men det missade
domarna.  Det här domarparet har väl inte imponerat så värst på mig den här
säsongen, en hel del tveksamheter har det väl varit.

I början av matchen spelade Storvreta jättebra, det märktes inte mycket av att tre av
dom i vanliga fall tongivande spelarna var skadade och borta. Tyvärr så blev ju
Mattias Samuelsson skadad under matchen, hoppas det inte var allvarligt.
Vilket mål Oredsson gjorde och vad Stenberg kämpar, kul att se.



Det känns lättare att gå till jobbet nu när jag vet att jag kommer att ha ett jobb att gå
till efter nyår också. Hoppas jag kommer att må lite bättre snart också.

Bli bitchig och gå ner i vikt? Kanske något för mig........
Nej, jag är nog för snäll för det. Eller vad tror ni?

Det kan inte vara lätt att vara gravid numera, så mycket som det verkar vara att
hålla reda på vad gäller vad man får och inte får äta och dricka.
Kan inte påminna mig att det fanns en sådan massa förbud och förhållningsorder
när jag var gravid, även om det nu inte direkt var så nyligen.
Blir lite fundersam över alkoholrekommendationerna, att det skulle vara OK att
dricka alkohol. Kan inte påminna mig att jag ens var sugen på att göra det när jag
var gravid och ammade.
Visst blev det kanske något glas vin någon gång under amningen, men så har jag ju
ammat i sammanlagt 3,5 år.






Kommentarer
Postat av: Bloggtipsarna

Om du läser noga ser du att det fortfarande är nolltolerans som gäller vid graviditet.Då delar man ju blod liksom...



Mer resonemang om amning och alkohol har vi på vår blogg.

http://bloggtipsarna.blogg.se/2008/november/lat-vara-barn-fa-vaxa-upp-utan-fylleri.html

2008-11-11 @ 07:30:51
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: Mona

För mig är det ju ganska naturligt att man inte vill dricka alkohol när man är gravid, att man vill värna om livet man bär på.

2008-11-11 @ 07:51:55
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0