Låååång resa hem

I morse åkte jag till jobbet strax före kl 6 och kom hem från jobbet strax efter kl 20.
Helt underbart, eller hur?!
Jag lämnade jobbet 16.40 och klev alltså innanför dörren hemma strax efter kl 20.
När jag kom fram till Upplands Väsby så var naturligtvis Upptåget inställt,
så då blev det 30 minuters extra väntan till nästa tåg.
Det tåget gick bara till Uppsala och eftersom jag hade bilen parkerad vid stationen
i Storvreta så måste jag ju ta och vänta in nästa tåg som skulle fortsätta norrut,
så det blev ytterliggare 30 minuters väntan.

Jag kastar mig in, slänger av mina läskiga platta skor och byter till lite snyggare
att ha på fötterna. Kastar på mig kappan och hoppar in i bilen igen.
Emma och jag skulle ju gå på invigningen av nya delen av Gränby Centrum,
den skulle vara kl 20-22.



När jag äntligen hämtat upp Emma och vi kommer fram så inser vi att hitta en
parkeringsplats var inte att tänka på. Vi körde runt hela parkeringen och det var
fullständig kaos överallt, vi fick köra bort och parkera utanför farmors hus och gå
tillbaka. Väl inne i Gränby Centrum insåg vi att halva Uppsala var där, det kryllade
av folk överallt och det var varmt som en bastu.
Man hade tydligen skjutit fyrverkerier och haft sig utanför innan vi kom, men det
första vi ser när vi kliver innanför dörrarna är Magnus Carlsson som har ett
singback-uppträdande.
Vi tränger oss runt i lite butiker, men har inte ork att prova något och framför allt
orkar vi inte stå i köerna som är i dom nya butikerna.
När vi kommer in i den gamla delen av centret springer vi på en scen där Ola
uppträder.

Jag är inte riktigt gjord för att trängas i affärer, blir galen på alla människor som 
river i allt och knuffar och bökar. Så det enda jag hade i kassen när jag kom hem var
ett paket fil och lite shampoo, det blev en sväng in på ICA Kvantum och sedan hemfärd.

Kom på att jag måste se till att betala några räkningar, men sedan är det banne mig
dags att rulla ner i sängen.

Igår var det någon som skrev en kommentar att den hade nominerat mig till blogg-SM
som Rixfm har den här veckan.
Det var ju jättekul, men jag vet inte vem det var som hade skrivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0