Vad snackar dom om?

Kan ni gissa vilket samtalsämne som kommer upp hela tiden på jobbet nu?
Ja, naturligtvis är det det här.
Jag hade heller inte tackat nej om jag fått det erbjudandet.
Men frågan är väl om någon kan vara värd den lönen?
Det jag får jobba i drygt tre år för att skrapa ihop det kammar han in på en månad.

Hur gör man av med dom pengarna?
När alla räkningar är betalda så finns det ju ändå en rejäl slant kvar, eller hur?
Ja ja, det tjänar väl inget till att vara avundsjuk.

Idag fick vi lite extra frisk luft på jobbet.
Brandlarmet gick igång strax före fikatid på eftermiddagen, så det var bara för
alla att söka sig mot utgångarna. Trots att vi sitter på plan 10 så kommer vi ut
efter bara en nödtrappa eftersom det är ett sutteränghus.
När vi sedan gick hem så hade vi fortfarande inte fått veta vad det var som utlöste
larmet, förra gången var det rökutveckling i ett hisschakt.
Ni kan tänka er hur det ser ut när alla människor ska ta sig in och ut i huset.
Det jobbar väl ungefär 1000 personer i huset, alla var väl kanske inte på plats
men det är ju en hel del männsikor som så snabbt som möjligt ska ta sig ut.
Själva utrymningen brukar ju gå hyfsat fort eftersom vi då använder nödutgångar
men sedan när alla ska in igen så är det genom ordinarie ingångar

Åkte bil hem idag, några kollegor skulle på konsert på Katalin i kväll så jag
fick guida dom in i Uppsala och så fick dom låna vår parkering.

Jodå, jag har gått med i gruppen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0