Att hålla masken

Undrar hur länge jag klarar det?
Klarar att fortsätta hålla masken på jobbet, vara den vanliga glada Mona?

Jag har jobbat i firman sedan -77, det känns helt sjukt att det inte skulle finnas plats för mig.
Men vi har ju varit med om det här tidigare, L-P blev ju av med sitt jobb strax efter det han fått
guldklockan efter 30 år i företaget. Jag fick ju min klocka förra året så.......
Det känns ju inte direkt som att det är en bra tid att bli arbetslös, varsel överallt.
Bara jag får ett besked snart.

Dags att se över min CV, pröva mina vingar utanför glashuset.
Kommer dom att bära?
Klart att dom kommer att göra det!
Spännande att se vilket företag som kommer att få glädjen att anställa mig.

Var med A till Solna C på lunchen idag, det skulle akutshoppas en resväska.
A sticker med ett gäng tjejer på långhelg till Nice i morgon.
Avundsjuk? Jag? *suck*

L-P är på möte i stan, undrar om han förväntar sig hämtning?
Han ringer väl precis när jag kommit i säng skulle jag tro.



Christian Kjellvander - Drunken Hands

Vad säger ni om detta, squashing?
Tänk vad folk kan hitta på!
Men var och en blir salig på sin tro, så är det ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0