Facebook-kurs och misshandel

Idag fick jag ha en liten snabbkurs i Facebook för en kollega.
Hon har hela tiden sagt att fy och usch och Face är inget för henne.
Jag menar blott, nu är hon fast.

Misshandel av normalgraden.
Hur sjukt är inte det? Finns det en normalgrad för misshandel?
Pappa Dee blir alltså dömd för ringa misshandel,
men friad från misshandel av normalgraden.
Jag hoppas för hans unga frus skull att hon talar sanning och inte försöker skydda honom.
Skyddar hon honom kommer hon att få ångra det, förr eller senare.

Kan man ha ihjäl en människa och sedan glömma bort vad man gjort av kroppen?
Hjärnan brukar ju försöka glömma bort obehagliga saker, men det verkar väl inte riktigt
som en sån sak som hjärnan kan glömma och gömma.

TV4 valde att visa Warberg-AIK i kväll, synd eftersom jag mycket hellre hade sett när
Storvreta besegrade Helsingborg. Det hjälpte inte skåningarna att dom hade Henke Larsson
på läktaren, dom fick stryk ändå med 5-7.
Hoppas killarna behåller den här känslan nu och ser till att vara riktigt taggade nästa måndag,
då måste dom vara på tå när vi möter Warberg hemma. Den matchen kommer att visas i TV,
lite synd eftersom det betyder att det inte kommer så mycket publik till Fyrishov.
Jag kommer att sitta på min plats, men L-P brukar hellre titta hemifrån.
Varför vet jag inte, även om jag gärna skulle vilja höra vad kommentatorerna säger jag också.

L-P är på möte med gubbarna i Stockholm, det är nog risk att jag måste åka in till stan och
hämta upp honom när dom kommer med bussen.
Lika bra jag går i säng och försöker sova en stund.

Det verkar som att nästa år kommer att bli trevligt, eller vad säger ni?

 Ni glömmer väl inte, sms:a RB10138 till 72900 och skänk 50 kronor
 Stöd min insamling på Rosa Bandet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0