Smisk

Visst fick vi smisk av Warberg.
Jag trodde ett tag att vi kanske, kanske skulle klara matchen.
Det var ett ruskigt tempo i första och riktigt kul innebandy, men aldrig får man vara riktigt glad.
Domarparet hade inte sin mest lyckade kväll, dom lär nog tänka genom matchen både en
och två gånger igen. Det kan inte kännas lätt när ca 1600 personer buar åt det man gör.
Warberg var det bättre laget, så dom behövde verkligen inte domarnas hjälp.

Läs här vad Kimmo tycker om matchen.

Såg i AB att stjärnan jag skrev om i förra inlägget inte vill kommentera misshandeln.
Jag kan förstå att han inte vill prata i pressen om det, men vem det är kommer ju alltid ut.
Jag har haft svårt för honom på plan, men jag vet ju att han är en mycket trevlig och
sympatiskt kille.

Jag åkte inte upp till mamma på sjukhuset idag, det är nog bäst att hon får vila.
Det får bli en sväng dit i morgon, antar att hon får ligga kvar någon dag till.

fniss

Dött på jobbet idag, vet inte vart alla människor tagit vägen.
Ett överraskande samtal fick jag i alla fall idag, vi får se vad det blir av det.


Kommentarer
Postat av: L-Å

Hej! Såg ett gammalt inlägg om "utvecklingslaget" och undrar: när blev betalande medlemmar en belastning för en klubb? "Stjärnorna" i A-laget som har lön däremot, där kan vi prata belastning. Håller med dig om att satsning på damerna behövs, det är nästa steg att ta! Men skyll inte problemet på klubbens största hjältar... Utan dom skulle du inte titta på Elitinnebandy i Uppsala.

2008-10-28 @ 11:32:59
Postat av: Mona

L-Å

Jag förstår inte riktigt vad du menar, vad är det jag skyller på klubbens största hjältar?

Jag bara konstaterar att har klubben råd med så mycket herrverksamhet så måste det ju rimligtvis finnas några kronor över till damsidan också. Eller?



Sedan är det ju faktiskt ungdomsverksamheten som får klubben att leva, det är tack vare ungdomarna vi kan sitta i Fyrishov och titta på elitinnebandy.

2008-10-28 @ 12:09:43
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: L-Å

Okej, inte meningen att riva upp massa damm. Men du skrev: "råd med att driva social verksamhet på killsidan", vilket av några läsare tolkades som att det skulle belasta klubben, påverka damlaget osv. Jag tror nog att killarna betalar som alla andra. Kille som tjej.



Om klubben vill satsa på damer, vilket dom borde, är det väl snarast i herrarnas A-lag det finns pengar att spara in. Ändå kopplade du ihop damsatsning och "utvecklingslag". Det var det som jag inte förstod. Varför väcks inte dessa funderingar hos dig när du tittar på A-laget istället?



Och ungdomsverksamheten? För 10 år sedan när klubben etablerade sig i eliten kom exempelvis Solid ur just den verksamheten. Utan Solid mfl hade SIBK aldrig varit i eliten idag. Det är ju genom att "hylla gamla hjältar" som vi bäst uppmärksammar ungdomsverksamheten.



Hur som helst. Både vad gäller damer oh ungdomar är vi överens, jag tycker dock det är viktigt att vi "minns vår historia" också.

2008-10-28 @ 12:42:09
Postat av: Mona

Jag tillhör nog dom som minns vår historia, känner du mig så vet du det.



Det här är kanske inte rätt forum att diskutera herr vs dam. Det är väl jättetrevligt att vi kan ha flera lag i seniorverksamheten, men jag vet ju hur damverksamheten får stryka på foten hela tiden.

Nog om det, nu får vi hoppas att våra lag kämpar på och gör sitt bästa under säsongen.

2008-10-28 @ 12:58:08
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: L-Å

Jag känner inte dig men blir glad av att vi är fler som minns!



Diskussionen om herr vs dam tar vi någon annanstans då. ;) I bästa fall behöver det väl inte heller vara några motsättningar. Det borde gå att driva både dam- och herrsatsningar framgångsrikt.



Jag tycker dock det är ett viktigt ämne som SIBK borde ta tag i snarast.



Som sagt, nu håller vi tummarna för våra lag! Herrar, damer, ungdomar och "gamla hjältar". Alla lika!

2008-10-28 @ 13:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0