Gott och blandat på söndagen

Solen skiner och det är en vacker höstdag, undrar om solen är kvar när jag är redo att
gå ut en sväng. Tyvärr så brukar jag ju ta så lång tid på mig att solen har försvunnit.
Ja ja, det tar ju inte ända till kvällen men ändå.......

Mamma blev inlagd på sjukhuset igen, skönt att dom tar hand om henne.
Vi hoppas att operationen dom ska göra kommer att ställa allt tillrätta.

Zappade ju mellan fotboll och "isdans" igår, kunde inte hålla mig borta från det.
Blev glad när jag såg att Malin Ewerlöf-Krepp blivit av med den missklädsamma 
klänningen från förra veckan och fick vara kvinnlig och vacker. Hon åkte mycket bättre
den här veckan, såg mer självsäker ut.
Jag är ju lite förtjust i Jesper Blomqvist, skönt att han slapp se ut som en korgosse

och fick vara lite rufsig i stället. Han ser ganska bekväm ut på isen och vågade sig till
och med på några små hopp.
Någon som ser riktigt bekväm ut är ju annars Markus Fagervall, det paret kommer att
placera sig bra i tävlingen.
Visst är Rafael Edholm snygg, men det börjar bli lite väl mycket dreglande över honom
från frk Gynning. Och vad är det för trams om sexattack? Det var ju frk Gynning som
bjöd in till detta, Tony Irving behövde ju bara peta in bollen i öppet mål.

Kors i taket!
Jag hittade en innebandyartikel på Expressen, svensk innebandys sponsor.
Men det är klart, det är ju AIK som gått vidare till Europacupfinal.
Bucklan AIK får med sig hem kostar klubben en slant, men det är väl där som i alla
andra klubbar ungdomslagen som fått jobba ihop till det äventyret.

Själv ska jag till Fyrishov och kolla in ett helt gäng med landslagsspelare när
Storvreta möter Dalen, spelare från fyra länders landslag.

Ketil Kronberg, Norges stora stjärna, Christoph och Matthias Hofbauer stomme i Schweiz,
Mika Kohonen och Hannes Öhman i finska laget och Jesper Berggren, Mattias Samuelsson
och Alexander Bodén i svenska laget!

Sedan har vi ju ett gäng som spelat i ungdomslandslaget.
Det lär bli en tuff match, Dalen ligger snäppet över oss i tabellen just nu.
Hoppas att publiken kommer och stöttar killarna idag.



Är det meningen att vi ska tycka synd om tjejen som grävde efter mobilen och körde i diket?
Hon hade väl tur att det var två postlådor som stod i vägen och inte två människor. 
Vårdslöshet i trafiken är det ju, något som vi nog är många som måste vara försiktiga med.
Måste erkänna att jag också gör sådana saker, även om jag vet att jag inte borde.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0