Blogghat

Läste precis artikeln i AB om hur tjejer som bloggar får otäcka och taskiga kommentarer.
Varför är det så? Varför är det provocerande med tjejer som skriver?
En del i det hela är väl antagligen att den som skriver kommentarerna inte behöver visa
sitt ansikte utan kan sitta där och häva ur sig en massa skit helt anonymt. Det är ju mycket
lättare att vara elak när man inte behöver göra det öga mot öga, inte behöver visa sig.

Jag förstår att vissa stänger av kommentarfunktionen på sina bloggar eller väljer att
godkänna vilka kommentarer som ska publiceras.
Trots att jag inte har så många läsare så har jag ju drabbats av lite konstiga kommentarer
jag också, men det har inte varit något återkommande problem.
Jag kan ju alltid välja att ta bort kommentarerna om jag vill.




Kommentarer
Postat av: Gubben

Men stämmer AB:s uppgifter? Kollade in Blondibellas blogg. 10-tusentals läsare varje dag. En liten bråkdel av dessa kommenterar, 30-90 per dag. 99% av dessa är av typen "älskar din blogg" "Guud vad du är söt i rött" "sådana skor vill jag också ha" "Jag har egen blogg - gör ett besök".

OK, ingen vetenskaplig undersökning erkännes, men ett stickprov...

2008-09-27 @ 11:32:50
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Mr Klister

Vem är det som var din gamle kollega då?

2008-09-27 @ 18:42:32
URL: http://www.sellessal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0