Frukost med Alex Schulman och en irriterande förlust


I morse tog jag mig till Östermalm för att tillsammans med ett tjugotal andra bloggare
äta frukost hemma hos Alex Schulman.
Det pratades blogg naturligtvis och Twitter och så berättade Alex om sin bok "Skynda
att älska", det var ju naturligtvis därför vi var där. Han berättade lite om varför han skrivit
boken och hur den kom till, sedan läste han märkbart rörd upp några stycken för oss.
Vi fick alla en bok med oss hem, med mycket personliga signeringar i.
Det var trevligt att träffa Alex så här, få se att bakom all sarkasm och ironi som vi annars
ser finns det en trevlig kille som skriver texter som berör. Jag började läsa boken på
t-banan på väg mot jobbet och det som slår mig direkt är med vilken värme och kärlek
han beskriver sin pappa och sin uppväxt.
Jag ser verkligen fram mot att fortsätta läsningen.

Efter jobbet tryckte jag i mig en pizza på haket uppe vid Västra Skogen och sedan bar
det av mot Solnahallen och den tredje semifinalmatchen mot AIK.
Matchen slutar 2-2 och går till förlängning, med 5 sekunder kvar av förlängningen
lyckas AIK få in bollen och det roliga tar slut. Eller så värst roligt var det ju inte, en
ganska så händelselös match där Storvreta var för avvaktande och lite utan vilja.
Några av "stjärnorna" lyste inte alls så klart som man borde kunna räkna med i en
sådan här match, jag vet inte riktigt vad som fattas dom.
Den som alltid kämpar och ger allt är Mattias Mikulski, det är så roligt att se honom
jobba i matcherna. Storvretas bästa spelare idag.
Men ännu är det ju inte avgjort, på fredag är det match igen och vi kan fortfarande
vara på väg mot Globen.

En lite rolig sak från matchen, AIKs väldigt ungdomliga klack ropade över till vår
klack "Vad ska ni göra?" och det snabba svaret var "Vi ska till Globen".


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Men du, där hade jag velat vara! Hur uppkom den lilla träffen?



Är väldigt nyfiken på hans bok.

2009-04-08 @ 21:47:17
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Mona

Tess-

Alex Schulman bjöd in till frukost i sin blogg och jag nappade på det erbjudandet, märkvärdigare än så var det inte.

Jag har bara hunnit börja läsa i boken, men jag tycker om det jag har läst. Alex skriver om sin pappa med mycket kärlek och värme, han visar här att han har språket och kan skriva annat än sarkastiska och ironiska bloggar.

2009-04-08 @ 23:38:24
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: venus

dig kommer jag ihåg, det var dig jag irrade runt med innan vi hittade dit ;) jag har inte börjat läsa boken än men det ska jag nog göra snart :)

2009-04-09 @ 02:04:11
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: AnnG

Tack för tipset, Mona! Ska prova det :) Det var riktigt kul att se flera bloggare där!



Förresten så tycker jag att du beskriver hans bok på ett ypperligt sätt! Av det jag läst i alla fall :)

2009-04-09 @ 17:21:22
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: kim

Konstigt dejt.



Jag vill också bjuda in folk på middag och prata om min bok.



Åh GLADPÅSK!

2009-04-10 @ 08:29:10
URL: http://mentackskaruha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0