En riktigt dålig människa

Det var ju inte så här jag tänkt mig sista semesterveckan.
Ont i halsen, hosta och allmän hängighet.....
Har mest legat i hängmattan och suttit på terassen idag, orkar inget annat.
Är man en dålig människa så är man.

*     *

Blir ledsen när jag läser sådant här.
Kvinnan är gravid för fjortonde gången och har fått alla tidigare barn
omhändertagna av myndigheterna.
Vad är det som får henne att fortsätta att bli gravid?
Svårt att tro att man helt plötsligt skulle anse henne vara lämplig att ta hand
om sina barn när hon fortsätter att producera nya hela tiden.
Vore det inte bättre att hon försökte få tillbaka dom hon redan har än att
skaffa nya hela tiden?
Hoppas barnen har det bra där dom hamnar i alla fall.

*     *

Jag förstår att man håller tummarna i Helsingborg nu.
Henke gjorde väl så att det ramlade in några kronor i kassan under förra
säsongen, antar att dom inte har något mot att han kommer tillbaka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0