Så progressiv

Underbar start på dagen, vi fick kliva av tåget på Arlanda eftersom det

var någon typ av fel på det. Då är det bara att stå där snällt och invänta

nästa tåg, hade ju hellre sovit 30 minuter längre hemma i sängen.

Hämtade mina nya glasögon så nu ska jag bli riktigt progressiv.
Kan inte påstå att jag var särskilt vågad i mitt val av bågar, gick på det
säkra svarta med bara lite detaljer i brytande färg.
Nu ska jag bara lära mig att använda progressiva glas också.

                           

Tänk er hur det kändes för den här läraren att se hur barnen faller ut
genom fönstret och 10 meter ner mot marken.
Min gissning är att fönstrena tvättats under sommarlovet och att man
sedan missat att se till att dom var ordentligt stängda.
Vi får hoppas att barnen klarar sig så bra det går att klara sig efter ett
sådant fall.
Och tänk dom andra stackars barnen som ser sina kamrater ramla ut.

*     *

Tre gånger så höga värden av testosteron mot vad en kvinna brukar ha.
Vad ska vi tro?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0