Tittade bort

Elliott och jag hade en skön eftermiddag, han var inte så kaxig men
han kartade på sig med tiden och vågade sticka iväg en liten bit.
Jag fick lov att titta åt ett annat håll när han låg och slickade sig på
snoppen, antar att det är sånt pojkhundar håller på med.

Jag frågade i kväll om Livia hade frågat efter farmor, det är ju trots
allt en hel vecka sedan vi träffades, men så var inte fallet.

I natt hostade jag inte lika mycket som nätterna före, det kanske
gjorde nytta med den den whiskeyn i alla fall. Vi får väl se hur det går
i natt, utan sådan "medicin".

*     *

ROT-avdraget, jag vet inte så mycket om det måste jag erkänna.
Men nog känns det väl ganska så självklart att man inte kan få göra
avdrag för mer än vad man betalar i skatt?
Betalar jag inte 50.000:- i skatt så kan jag ju inte få göra ett avdrag
på så mycket?
Får kanske lov att läsa på lite om detta, vem vet när det kan bli
aktuellt med något sånt. Nog för att det skulle behöva göras saker
här hemma, men det ligger väl som vanligt på framtiden.

*     *

43 minuter om dagen ägnar män åt att titta på kvinnor enligt en
undersökning som Kodak Lens Vision Center har gjort.
Undrar hur den undersökningen gick till?
Män som jobbar med en massa kvinnor måste ju titta på dessa
kvinnor, eller hur? Och visst tittar man väl på det motsatta könet
utan att TITTA på dom?
Undrar hur många minuter jag tittar på män under en vanlig dag
på jobbet?



Bonton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0