Sur posthäxa

Idag käkade jag sallad till lunch, sallad med sådan där bulgur(?) som
jag knappt har smakat på förr. Dom som känner mig vet att jag är ganska
så kinkig med maten, men jag fick i mig det där ganska så lätt.
Var proppmätt direkt, men när jag åkte hem så skrek magen så att jag
kände hur folk tittade på mig på pendeln.
Som tur var så hade jag en banan i väskan.


Jag blev så otroligt irriterad när jag läste Ulf Nilsons krönika i
Expressen igår, du kan läsa den här. Du får scrolla ner en bit, dom
verkar ha något knas på sin sida.
Han börjar med att ha åsikter om vår chef får i lön, och det kan man ju
naturligtvis ha åsikter om. Men sedan gör han något som jag inte trodde
att en sådan rutinerad journalist skulle göra. Han berättar om när han var hos
sitt postombud för att skicka en försändelse, tydligen är det viktigt att det var till
Siewert Öholm, och han påstår nu nästan rätt ut att han tror att tjejen som han
lämnade sitt brev till stal det.
Jag hoppas verkligen att han och hans granne, som tydligen ofta blir av med
försändelser som den skickar ut, gör reklamationer när när dom råkar ut för dessa
missöden så att det finns en möjlighet att hitta det som felar.
Om det försvinner försändelser så ofta är det ju något allvarligt fel.
Rötägg finns det tyvärr överallt, vi är ju trots allt 30.000 eller så som jobbar i Posten
i Sverige så det är klart att vi inte är förskonade.
Men att påstå att vi alla, och dessutom dom som jobbar hos våra ombud, är tjuvar
och missköter vårt uppdrag är väl att gå över gränsen.
Det är som att påstå att alla krönikörer är försupna lögnare som jagar sensationer
och uppmärksamhet.

Jag tycker att det här är ett otroligt påhopp på våra duktiga postombud.
Vi har 1600 postombud i hela landet som genomgått utbildning, blivit
certifierade och gör ett kanonjobb.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu skickar jag sällan saker med post, men att saker och ting "i princip aldrig kommer fram", låter ju som årets jävla överdrift.

Jag har aldrig haft problem när jag väl skickar eller får paket. Och har aldrig hört att någon av mina vänner som skickar post som galningar tack vare sitt Tradera-intresse, har blivit av med något.

Idétorka till krönika hos skribenten kanske?

2009-08-19 @ 22:00:27
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0