Reggaefestival

Nu rullar som sagt reggaefestivalen på för fullt i Uppsala.
För ett par år sedan hade man den en liten bit från där jag bor och då
kunde vi sitta ute på kvällen och lyssna till musiken.
Jag tycker att det skulle vara jättekul att gå dit och kolla, men jag är ju
ingen stor reggaefan så jag tycker att det skulle kosta för mycket.



Alla jag känner som varit där säger att det är en kul tillställning,  men
det är ju tyvärr inte det vi får läsa i tidningen.
UNT är den enda tidningen som jag sett som skriver något positivt om
reggaefestivalen, man har ju tom en egen reggaeavdelning på nätet.
Dom andra tidningarna väljer att fokusera på en sak, droger.
Tyvärr så förekommer det droger och naturligtvis ska polisen gör vad
dom kan för att förhindra missbruk och langning, men vore det inte kul
om man skrev något om festivalen också?

Jag är helt övertygad om att hade man lika mycket polisresurser att
tillgå för att leta droger och ta tester vid andra tillfällen skulle man få
minst lika många att omhänderta. Hur tror ni det ser ut i Visby under
Stockholmsveckan? Hur mycket droger skulle polisen hitta under tex
Hultsfred om man inte hade en massa misshandel och bråk att ta
hand om?
Polisen uttalar sig i UNT:
"Stämningen på festivalområdet beskrivs annars av polisen som lugn.
- Det är en trevlig stämning, fint väder och härlig musik,
säger Solveig Öijeberg och fortsätter:
- På reggaefestivalen är det oftast inga ordningsstörningar.
Det gör att polisen istället för att ta hand om fylla och slagsmål kan
koncentrera sig på narkotikabrotten."

Missförstå mig rätt nu, jag är mot droganvändning men för en bra
reggaefestival i Uppsala. Låt oss berätta om allt det roliga som händer
i stället för tråkigheterna. Tom Uppsala Kommun har ju vänt nu och
kommer att stödja festivalen framöver, man har nämligen insett att
festivalen genererar pengar till staden.

Nu hoppas jag att solen kommer fortsätta att skina över festivalen,
att vi slipper alla droger och sådant elände så att alla kan dansa på
i baktakt.


Kommentarer
Postat av: legaliser

Hele resten av verden ler av Sverige, som har blitt en fanatisk, udemokratisk og moralistisk politistat.

2009-08-08 @ 00:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0