Cup och en frestelse

Igår stack vi iväg till Allianshallen en sväng för att se en match i Storvretacupen,
Sirius-Storvreta i Hj-18. Vi kommer dit strax före matchstart och inser direkt att
vi skulle ha behövt vara där långt tidigare. Det var knökfullt med folk på läktaren
och det stod tjocka led vid sargen. Jag försökte kika fram mellan alla andra i en
period men sedan gav vi upp och åkte hem och titta andra halvan av AIK-Warberg.
Jag blir lika förvånad som vanligt över vad man kommer undan med när man
spelar för AIK.

*     *

Idag har det blivit lite mer Storvretacup, vi var in till Fyrishov och tittade på några
av finalerna. Vi fick se FBC Uppsalas tjejer spela final både i Dj-18 och 20.
Det slutade med ett silver för dom yngre tjejerna och guld för dom äldre, om man
nu kan säga så eftersom det var många av dom yngre som även spelade den
andra finalen också.
Grattis FBC till prispengarna, sådana brukar ju alltid behövas i en förening.

*     *

Blir lite fundersam när jag läser om det här paret.
Dom har alltså adopterat en pojke och när han inte är som dom hade tänkt sig
så vill dom lämna tillbaka honom. Hur hade dom gjort med ett biologiskt barn
som inte stämde med deras förväntningar?

 

Sitter och tittar på gubben när han lagar till en Janssons frestelse.
Tur att jag valde en man som är duktig i köket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0