Lite lätt nervös

Jodå, förnedringen fortsatte i morse på jobbet.
Min kollega Lena kom in med ett leende på läpparna, stannade vid min plats och
gav mig ett kort där hon önskade mig God Jul.
Det var ju inte vilket kort som helst, utan det där ruskiga som ni ser i det förra
inlägget nedan.
Hon hade sett på sporten på söndagskvällen att jag skulle behöva piggas upp.
Jag tycker om dig också, Lena :o)

*     *

 

Jul hemma hos mormor och morfar i Brunna, jag är nog 3,5 år.
Jag kommer ihåg den där vagnen.
Jularna hos mormor och morfar är kära minnen, med alla kusiner samlade.
Jag har sju kusiner på den sidan och bara en är yngre än jag, så det
ramlade in lite kusinbarn också med tiden.
Så spännande att vänta på att tomten skulle komma och knacka,
han kom alltid upp från den läskiga källartrappen och knackade på dörren.
Sådana jular vill jag ha, med alla samlade.

*     *

Jag börjar nästan bli lite smått nervös inför Stafettbloggen.
Vad sjutton ska jag berätta om?
Jag har ju ingen idrottskarriär att skryta om, att vara bäst på läktaren är
ju ingen sport. Eller?
Ja ja, Lans & Legue får skylla sig själva när dom nu har bett mig vara med.
Ni får se till att hjälpa mig med idéer om vad jag kan skriva om.
Tänk nu och tipsa mig, antingen i en kommentar eller skicka ett mail till
[email protected].

*     *

Det saknas några julklappar, jag får väl försöka ge mig ut i morgon när jag
kommer hem från jobbet och söka finna dom. Vet inte riktigt vad jag ska köpa
men det brukar ju lösa sig, på det ena eller det andra sättet.

*     *

Fortsatt kaos i pendeltågstrafiken i Stockholm, pga rådande väderläge.
Rådande väderläge?
Hur ska dom bete sig när det snöar och är -20 när dom inte klarar av det nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0