Blod och rasister

Jag läste i UNT att man har blodbrist på Akademiska sjukhuset.
Det var ju knappt två månader sedan jag var och lämnade blod senast så jag kan
tyvärr inte hjälpa dom fylla på lagren.
Men du kanske kan?
Gör en insats och lämna blod, en vacker dag kan du själv behöva få lite påfyllning
och då kommer du att vara tacksam mot dom som lämnat blod.
Öppettider och information får du här


Blattejävlar och apajävel, inga trevliga ord som man kan höra på filmen inifrån polisbilen.
Nog för att man i stridens hetta kan säga saker man inte skulle säga i vanliga fall, men
i det här fallet så får man ju en känsla av att det inte bara var stundens ingivelse.
Min uppfattning är att man är mycket mer rasistisk i Skåne och det här gör väl inte direkt
att jag ändrar uppfattning om det.
Dom aktuella poliserna har tagits ur tjänst, skönt att höra.

Upploppen är inget jag försvarar, dom är naturligtvis uttryck för något men helt fel vägar
att reagera på. Den som begår brott ska polisen ta hand om, det är deras uppgift.
Men det är för brottet och inte för att man är en "blattejävel".

Poliserna får naturligtvis höra en massa när dom sköter sitt jobb, dom lär bli kallade
både det ena och det andra. Men dom måste kunna hantera det och inte sänka sig
till samma nivå. Det ingår på något sätt i deras yrkesroll att kunna bortse från sådana
provokatiner och kunna sköta sitt jobb på ett värdigt sätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vi var och shoppade på IKEA idag och som vanligt blev det en smärre chock vid kassan.
Inte tyckte jag att vi hade plockat på oss så mycket saker, men men.....


Naturligtvis hamnade det lite ljus i kassen och tydligen en hel del annat.


Kommentarer
Postat av: Tobbe S

Om man beter sig som ett svin får man finna sig i att bli kallad svin.

/TS

2009-02-05 @ 22:57:58
Postat av: Mona

Tobbe

Om man beter sig illa så ska man straffas, oavsett vem eller vad man är. Men du ska inte straffas för att du har en viss hudfärg eller kommer från ett visst land.

Svin finns överallt, med alla hudfärger och i alla yrken.

Jag försvarar på intet sätt upploppen, det är helt förkastligt att bete sig som dom här ungdomarna gjorde.

2009-02-05 @ 23:12:24
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: snickers

Kan bara hålla med mona. Det är ju bara pga av hudfärgen som polisen säger sånnt och inte pga av brottet. Hade en svensk undom gjort samma sak så hade dom inte blivigt bemötta på samma sätt trotts att dom bettet sig som svin!

Det borde vara en självlarhet år 2009! Men det är tåkigt att sverige inte kommit längre en så. Tobbe S, du kanske skulle behöva en resa och öppna dina vyer.

2009-02-06 @ 15:23:39
Postat av: En förvånad mamma.

Jag har hittat Nabil!



...eller egentligen var det ju han som hittade till min blogg. Jag blev nyfiken på hans blogg eftersom han lämnade en kommentar på mitt inlägg rubricerat "valborg". Han tycker sprit är skit, vilket är otroligt upplyftande eftersom han är 16 år gammal. Det finns tyvärr alldeles för många tonåringar som dricker alkohol - med tråkiga, sorgliga & tragiska slut.



Det var skönt att hitta en kille som skriver att han inte gillar alkohol & droger. Han skriver dessutom otroligt bra & personligt som får en att vilja följa hans liv. Tyvärr har han inte haft det så lätt…



Han har själv valt ut två inlägg i sin blogg - som han tycker är betydelsefulla. Jag tycker att de är så bra skrivna, känns bra att han sätter ord på sina tankar & känslor!



Länk till inläggen;



"I'm forced to think hell is a place called home..."; http://nyablondinbella.wordpress.com/2009/04/06/i%E2%80%99m-forced-to-think-hell-is-a-place-called-home/



"Mobbning är utan tvekan det värsta som finns..." ; http://nyablondinbella.wordpress.com/2009/05/05/mobbing-ar-utan-tvekan-det-varsta-som-finns/



Jag hoppas inte du ser detta som spam, och sprid gärna bloggen genom att skriva ett inlägg om honom, du får jättegärna använda dig av beskrivningen ovan. Bort med Kenza, blondinbella & alla andra onödiga bloggare... in med Nabil, en kille som tveklöst sticker ut ur mängden - någonting som vi alla egentligen bör sträva mot.

2009-05-10 @ 14:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0