Avskuren

Vilken panik jag fick när jag kom hem och internet inte fungerade.
Inte så där jättekul när jag skulle betala räkningarna och det inte gick att komma,
ut på nätet. Comhem hade något knas men efter någon timme så hade dom
lyckats fixa till det igen.
Det var lite bråttom att få iväg räkningarna eftersom jag inte kommer få möjlighet
att betala dom i morgon och på torsdag kväll är det ju innebandy igen.
Jag kan ju inte gärna sitta på jobbet med en hög räkningar, antar att det finns dom
där som skulle ha åsikter om det.

Räkningarna ja, det var ingen rolig historia.
Det är ju efterdyningar till julen och att skaffa ny TV är ju inte helt gratis.
Men jag ska nog inte klaga, just nu har vi det ganska så bra ställt ändå, det har
ju funnits tider då det varit ännu tommare i plånboken.

Idag var det stopp i pendeltrafiken igen när vi skulle åka hem, L-P kom iväg senare 
än vad jag gjorde. En olycka i Älvsjö, och den här gången verkar det ha varit en olycka.
Eller? Att kliva ut framför X2000, gör man det av misstag?
Men det är klart, går man och pratar i telefonen så kanske man missar att tåget
kommer på spåret.

Undrar hur det känns att bli mamma till åtta barn, på en gång......
Sju eller åtta, det kvittar kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0