Tillbaka i gruvan

Så har jag klarat av första dagen på jobbet.
Det var otroligt segt att komma ur sängen, men av någon anledning så blev jag
klar så att jag kunde åka med ett tåg tidigare än vanligt. Så jag var alltså på plats
i Solna redan kl 7, sjukt tidigt men det gick ju.

Efter jobbet åkte jag in till Stockholm med målet att klippa håret, jag hamnade på
Salong Alexander på Gamla Brogatan där en mycket trevlig tjej gjorde om mig.
Jag kom ut därifrån med nya slingor som inte är så ljusa som jag har fått dom
senaste gångerna och naturligtvis med kortare hår.
Snart har jag väl inget hår alls kvar om det ska fortsätta så här.
Nu ska jag bara vänja mig vid att jag ser ut så här, det brukar ju ta ett tag.

Såg delar av ett läskigt program på Kanal 5 om "skönhetsprinsessor".
Det var en sorts uppföljning på ett program man spelat in 12 år tidigare med
några små flickor som var med i skönhetstävlingar.
Jag mådde riktigt illa när jag såg dom stå där som femåringar, med onaturliga
leenden, uppspacklade och uppklädda som om dom vore 30 år äldre.
Och med mammor och mormödrar som står med tårar i ögonen och räknar in
vinsterna i pengar och bilar mm.

Mycket rarare då med Mika och Anna-Bell som vile gifta sig och tyckte att
Afrika var rätta platsen att göra det på, dom packade väskan och påbörjade
resan. Nu blev dom stoppade innan dom kom ut till flygplatsen, en säkerhetsvakt
larmade polisen och så var det stopp för den kärleksresan.
Det förälskade paret får vänta tills dom blir lite äldre innan dom växlar ringar,
dom är ju trots allt bara fem och sex år .


Vår TV är inne på kontroll och nu får vi klara oss med en gammal "tjock-TV" som stänger
av sig hela tiden tills den kommer tillbaka.
Jag hoppas ju att försäkringsbolaget säger att vi får en ny TV, det vore nice.
Men helst skulle jag vilja köpa en ny, lite större TV.
Försöker övertala L-P om att vi behöver en sådan, 32:an kan vi ha i sovrummet sedan.
Vi får väl se hur lång tid det tar.

Det känns som att jag kommer att somna ovaggad i kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0