Dancing Queen

Vår konferensdag är över och som vanligt satt jag mest av dagen genom att lyssna på
saker som rör andra delar av verksamheten och inte alls det jag jobbar med.
Jag piggade på mig när Bengt Baron dök upp och höll ett föredrag. Kul och engagerat
berättade han om sin resa från första segern i simbassängen till sitt OS-guld i Moskva.

Efter en lång dag så väntade en kväll som inte alls kändes lika lång.
När vi hade ätit var det dags för underhållning och in på scenen kom Tomas Ledin.
Vilket drag det blev bara av att en ensam man kommer in med en gitarr.
Undrar hur det känns att stå där och uppträda för 500 salongsberusade postisar som
kan varenda textrad i sångerna. Efter det så var vi lagom i stämning för att börja dansa.
Och dansade gjorde vi minsann, så otroligt kul.

När man stängde ner stället hamnde jag på norrlänningarnas rum en stund, som tur
var så hade dom ingen dunk med så jag kunde krypa ner i mitt rum utan något mer
att dricka. Det var jag mycket tacksam för när jag vaknade i morse, det kändes som att
det hade varit väldigt onödigt med mer än vad det blev om man säger så.

På hotellet bodde körerna från Körslaget, dom verkade ha en kul kväll.
Tur att dom har hela dagen på sig innan dom ska synas i TV, jag ska allt kolla in dom lite
extra i kväll och se om jag ser några spår från natten.

När jag satt på pendeltåget på väg från hotellet idag så satt det en ung kille på
sätet framför mig, han satt och gjorde något som det var länge sedan jag såg.
Han hade en Rubiks kub och jag har aldrig sett maken på hastighet att lösa den.
Killen tog tid varje gång han löste den, av och på med klockan hela tiden.
Sjukt duktig var han.



Jimmy Edlund heter en kille med en härlig videoblogg där vi får följa hans 40 dagar i
avhållsamhet. En kul kille att följa....

En annan kille som har sina ljusa stunder är Klaus Beiersdorf med bloggen Tyskungen,
där hittade jag den här gamla favoriten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0