Vattenfall fryser ut mig

Vattenfall gör att jag får gå här hemma och småfrysa.
Dom klarar inte av att värma upp mitt hus när det blir en köldknäpp, tyvärr så verkar dom
aldrig lära sig utan vi måste ringa och vara gnälliga varje gång för att dom ska dra på igen.

Sovmorgon så klart och sedan blev det en sväng in mot staden.
Jag köpte nytt tågkort så jag är redo för att åka till jobbet igen på onsdag nästa vecka.
Det kommer inte att bli lätt, eftersom L-P kommer att vara fortsätta att vara hemma
hela den veckan också. Jag gillar inte riktigt att behöva åka iväg när han får ligga
kvar hemma och tryna, lite orättvis är det allt.

Lite orättvist är det väl också att Linda Rosing tjänar hur mycket pengar som helst på
att blogga. Jag skulle inte ha något mot att få någon liten slant ibland jag också.
Ångrade mig lite att jag inte använder min Metro-blogg nu när jag har haft så många
besökare ett tag, där får man ju betalt efter antal besökare när man kommit upp till
ett visst antal besök.
Nåja, nu har det tydligen startat någon sorts bojkott av hennes blogg, man gillar inte
att hon säger att hon skiter i att läsa kommentarerna hon får.
Jag är en ivrig bloggläsare, men jag har aldrig varit inne på Lindas blogg eftersom jag
inte tror att jag skulle ha något intresse av att läsa den.
Jag läste att det är en massa karlar som anmält intresse för att dejta henne i en ny
dokusåpa, min fråga är bara varför?
Det kan ju inte vara för hennes skull, utan det måste ju vara för att dom är så sugna på
att få vara med i TV. Att få sina minuter i rampljuset. Dom är så sugna på att bli "kända"
att dom skiter i vilket sammanhang dom syns.
Men blir dom lyckliga av det så, varför inte.

Läste om ett engelskt par där mannen är färgad och kvinnan vit, 2001 fick dom barn.
Dom fick tvillingflickor som visade sig ha olika hudfärg, en ljus som mamma och en
tös var mörkare som pappa. Nu har dom fått tvillingar igen, med precis samma resultat.
Vad är oddsen för det?
Det får mig att fundera lite på vilka kulörer våra barnbarn kommer att få.
Det ska bli riktigt spännande att få se, när det nu sker.

Det verkar som att mina föräldrar gjorde rätt i alla fall som såg till att jag fick en fast
tandställning när det behövdes.



Jag var väl inte direkt överlycklig eftersom jag samma år fick både tandställning och
glasögon, ingen hit när man går i högstadiet.
Nu gillar jag ju mina glasögon men jag hade nog behövt tandställningen lite mer.

Nu ska jag försöka få L-P sluta att titta på "På spåret" så att vi kan se en film i stället.
Vi får väl se hur det går.....................



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja precis, det tackar vi så mycket för :)

2009-01-02 @ 22:30:51
URL: http://drivebysituation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0