Grannfejden

Idag har det blivit ett besök i Hörby, vi skulle titta efter en automatisk
flaggstångstvättare men det fanns inte i sortimentet hos järnaffären.

När vi sedan kom hem skulle vi sitta och ta det lite lugnt ute på terassen,
läsa tidningar och bara prata lite. Det visade sig vara väldigt svårt eftersom
en av grannarna förde ett jävla liv på sin tomt.
Det var ett fruktansvärt oljud i ca tio minuter och sedan blev det tyst en stund,
för att sedan starta om med oljudet i ca tio minuter. När det hade hållit på
så en stund så pallade jag inte längre, jag måste gå och få tyst på det hela.
Jag reste mig upp och sa väl några väl valda ord, pappa blev orolig och
ropade efter mig: -Säg inget till dom!
När jag kommer över gatan och tittar in på tomten så har dom en båt ligger
där på land, en båt som dom kör motorn på för fullt.
Jag frågade bara hur länge dom tänkte hålla på med det där oljudet och
fick väl inget riktigt svar på det. När jag påpekade att vi kan ju inte sitta ute
så länge oljudet håller på fick jag till svar att dom måste ju ha vatten.
Ja, men håll då till någonstans där det finns vatten och inte på en villatomt!
Nu kryper dom förbi med bilen, glor in och tutar. Moget eller hur.



Så här kan man göra när man ledsnat på att åka i kanoten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0