Regnet det bara öser ner....

Regnet det bara öser ner, och jag är så våt om både skor och strumpor

I morse var det meningen att vi skulle ta en promenad upp till stationen eftersom
vi efter jobbet skulle träffa goda vänner och ta en öl eller två.
Riktigt så blev det ju nu inte eftersom regnet vräkte ner, det blev en biltur in till stan
i stället och det innebar ju till slut på något sätt att jag fick hoppa över ölen och
köra hem på kvällen. Undrar hur det kunde bli så?



Det var i alla fall trevligt att träffa våra vänner från Göteborg, att få sitta och prata
en stund. Vi tog först en öl, hmm, på Belgobar och sedan gick vi till något ställe
på Vasagatan och fyllde magarna inne det var dags att åka hemåt.

Vatten mätaren var så full att det rann över när vi kom hem, det ska bli
spännande att se hur mycket det finns i den i morgon bitti.
Om jag nu kommer ihåg att titta på den när jag går ut och hämtar tidningen,
jag är ju inte riktigt vaken och alert vid den tiden på dygnet.
Men nu är det ju bara en dag till som jag behöver pina min stackar kropp med
att kravla ur sängen före tuppen. En dag kvar och sedan är det semester.
Underbart!

Jag hade bokat in ett tandläkarbesök i augusti men nu fick jag ett brev om att man
måste boka av den tiden och så fick jag en tid i morgon, 10/7. Jag har hela tiden
haft för mig att jag ska vara där kl 15, vilket ju innebär att jag måste åka hem riktigt
tidigt från jobbet. Så plongar det till i telefonen idag och jag får ett sms där
Folktandvården påminner mig om mitt besök där kl 16 i morgon. Kl 16?
Jag ringer och kollar och visst ska jag vara där kl 16, bra tänker jag eftersom då får
jag mer tid att avsluta saker på jobbet. När jag sedan är på väg från jobbet ringer
en kvinna från Folktandvården och frågar om jag skulle kunna tänka mig att komma
lite tidigare till dom i morgon, kl 15 i stället för kl 16?
Men nu hade jag hunnit ställa in mig på att kunna jobba lite längre så jag tackade
vänligt men bestämt nej till det erbjudandet.



Visst är hon väl otroligt söt och intelligent, mitt lilla barnbarn Livia.
En dryg månad gammal och kollar redan nyheterna på TV med sin pappa. 
Vad ska det bli av den tösen tro?

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud, vilken fin bild!

2009-07-09 @ 22:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0