Första pussen

Vilken helt otrolig känsla att för första gången hålla mitt lilla barnbarn i famnen.
Se dom små ögonen titta på mig, känna dom små fingrarna mot mina.
Hon är ju så liten och söt, bara 46 cm och 2.375 g vid födseln.
Jag fick inte till någon riktigt bra bild där man ser hur söt hon är, men här ligger
hon i farmors famn i alla fall:


Jag viskade så inte hennes mamma och pappa skulle höra att jag lovar att jag
ska skämma bort henne så mycket jag bara kan.  Att vi ska göra mysiga saker
tillsammans och att hon kan komma till farmor sedan när hennes föräldrar är
världens knäppaste som inte fattar något alls.

Tror jag ska smita in en sväng i morgon igen när jag ändå ska besöka läkaren.
Måste ju få pussa lite mer.......

På väg upp till sjukhuset stannade jag till vid Gränby Centrum för att försöka få fatt
på några kläder i storlek 44, det var ju inte riktigt någon som hade räknat med att
Pyret skulle vara så liten så alla kläder är för stora.
Det var ju lättare sagt än gjort att få fatt på något i den storleken.
På en butik tittade personalen på mig som om jag vore en idiot och sa att så små
storlekar hade dom inte. Jag hittade till slut två byxor och två tröjor, men dom fanns
ju naturligtvis inte i någon fin färg utan det blev brunt och vitt.
Men dom ska väl passa i alla fall, på lilla Pyret.

När jag så hade hittat kläderna kom nästa trauma, att få en parkeringsplats uppe
vid Akademiska. Tror jag åke runt i 45 minuter och letade precis överallt, och jag
var ju inte direkt ensam om att leta. Jag mötte samma bilar som cirkulerade runt
och jagade. Till slut åkte jag Döbelnsgatan upp, men där var det också fullt.
Efter mycket letande hittade jag så till slut en plats inne på Glunten.
I morgon ställer jag nog bilen på vår parkering vid Centralen och går upp till
sjukhuset i stället, det verkar bäst så.


 Micke Karlsson och Balrog i strid om hans kontrakt.
Det är ju inte första gången det blåser runt Micke och hans kontrakt.
Vi får hoppas att dom kan lösa det här på något bra sätt.
Det vore ju tråkigt om Micke inte skulle spela nästa säsong.


Den här sidan kommer i alla fall att roa några av mina läsare, det vet jag helt säkert.
Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Maria

Svar ja, på den sista frågan :)

2009-06-03 @ 19:36:02
Postat av: Linda

Jo, det syns verkligen att hon är fantastiskt söt! Jag började prata bebisspråk här framför skärmen av bara farten.



2009-06-03 @ 19:48:48
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns
Postat av: edde

Stort Grattis Farmor!!

2009-06-03 @ 20:44:53
Postat av: Mona

Maria

Jag visste det :o)



Linda

Visst blir man lite knäpp, dom är ju så underbara och man beter sig som ett fån.



Edde

Tackar!

2009-06-03 @ 22:15:48
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Maria

Eftersom vår första son inte var världens största han heller kan jag tipsa om att Barnens Hus och Babyland har små kläder.

En liten sötnos helt klart!!!

2009-06-04 @ 07:28:49
Postat av: Vicktoria

Stort grattis! Hon är så fin, alldeles perfekt och ljuvlig.

2009-06-14 @ 11:06:56
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0