Prioritet

Vi hade ett litet snack om prioritet idag, Solen och jag eftersom jag känner
att Solen inte riktigt prioriterar mig.

Jag blir lite sur på Solen som hela tiden väljer att skina riktigt ordentligt
genom persiennen på morgonen innan jag kliver upp.
När jag sedan kommer ur sängen då väljer Solen minsann att skina på någon
annan någon annanstans i stället för på mig.

Ska det vara så svårt att skina på någon annan under morgonen och förmiddag
för att sedan komma till mig i stället för tvärt om?
Solen ville då ha det till att jag kanske skulle kunna pallra mig ur sängen lite
tidigare, men så funkar det ju inte. Eftersom jag sover så lite i veckorna så måste
jag få sova på helgerna, så är det bara.



Solen fattade i alla fall att jag surade och kom till mig en liten stund.
Men jag är inte nöjd, vill ha mycket mer än så.
Hör du det, Solen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0