Prematurjakt

Fick lov att hoppa ur sängen tidigt i morse, L-P ringde hem kl 7.15 och berättade
att han hade glömt sin jacka på tåget när han åkte till jobbet.
Det tåget skulle komma tillbaka via Storvreta 7.27 så det var bara för mig att kasta
på mig några paltor och hoppa in i bilen för en färd till stationen. När tåget kom in
fick jag lov att tala om för tågvärden att jag bara skulle in och titta efter jackan,
ville ju inte gärna att hon skulle stänga dörrarna och låta tåget gå iväg med mig på.
Inte sjutton hittade jag någon jacka, det fanns ingen på hatthyllan där vi brukar sitta
så jag fick åka hem igen tomhänt.
Senare under dagen fick L-P kontakt med UL och dom hade fått in jackan i Tierp
där dom har sitt lost and found, jackan fick sedan åka buss till Uppsala där vi
kunde hämta upp den igen.

Maria och jag gjorde mitt på dagen en utryckning till Uppsala för att se om vi kunde
hitta någon Livia kan sätta på sig utan att drunkna och för att få fatt på prematurblöjor,
sådana säljs tydligen bara på Apoteket. När vi shoppat sådant for vi raka vägen ut
på vischan, till Skyttorp för att få gosa lite med Livia.
Vi hade svårt att slita oss men till slut måste vi åka hem till Storvreta igen.


Peace!

Emma och King kom och vi grillade lite innan alla utom jag åkte till Skyttorp en
sväng, Emma och King ville ju också få gosa.
Jag stannade snällt hemma och gjorde i ordning en rabarberpaj, vill ju inte att
Livia ska ledsna på farmor direkt.

 *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *

Vi får väl tacka Piratpartiet för att Sverigedemokraterna inte fick någon plats i
EU-parlamentet.


 *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *


Två av tio vuxna kan tänka sig att köpa ut alkohol åt ungdomar, det visar en
opinionsundersökning gjord i Stockholms län.
Är folk verkligen så j-a korkade?


Kommentarer
Postat av: Linda

Lilla Livia är det absolut sötaste jag har sett på år och dagar. Det är ett jäkla spring på mig i den här bloggen nu, jag letar nya bilder på henne att prata bebisspråk med. Och nu fanns det ju en här!

2009-06-09 @ 09:00:39
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0