Ett steg närmare Globen

Vilken underlig natt det var, hoppas att jag slipper sådant i natt.
Underlig känsla att ligga under täcket och skaka, lite läskigt.
Har känt mig lite matt under dagen, men det verkar som att det inte blir något mer.
Peppar, peppar.....

Första kvartsfinalen spelades uppe i Umeå idag, så frustrerande att sitta framför
datorn och följa matchen genom UNTs liveuppdatering. Så fort det låter från datorn
måste jag fram och kolla.
Idag tog vi första steget mot Globen, seger med 7-4.
Nu ser vi fram mot en spännande match i Fyrishov på måndag, sedan hoppas
vi på att det hela avgörs nästa lördag under TV-matchen.

Men vad hände nere i Varberg?
I början av tredje perioden ligger Warberg under med 0-5, dom jobbar sig in i
matchen och när tredje perioden är slut står det 6-6.
I förlängningen är det Falun som till slut lyckas få bollen i mål och står som
segrare i första kvarten. Spännande!

I morgon blir det en annan spännande match att följa i Fyrishov, kval till Superligan
mellan Sirius och Växjö.
Jag kommer ju naturligtvis att hålla på Sirius men eftersom "våran" Mazdak spelar
i Växjö så har jag lovat att hålla en liten tumme för honom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0