Ja, jag hade ingen aning....

"Jag hade ingen aning om vad jag var med och beslutade."
Hur kan hon säga så, Wanja Lundby-Wedin?
Hon lyfter väl inte bara arvoden, hon måste väl veta och förstå något också
när hon sitter med och tar beslut i dessa styrelser.

"Vi litar på Vanja", så säger dom andra fackpamparna och varför skulle dom
inte säga det?
Klart dom kliar varandra på ryggen, dom sitter ju antagligen i samma sits.
Vanliga människor däremot, dom har nog väldigt svårt att förstå det hela.

Tänk att dom blir så otroligt fartblinda alla dessa pampar och direktörer,
dom ser och förstår inte vad dom håller på med. Dom kan inte förstå att
vi som inte ingår i deras lilla krets tycker att det är vidrigt med deras höga
löner, bonusar och andra gratifikationer.

Om ett företag börjar snacka om att sänka löner så måste det naturligtvis
ske med samma procent för alla i företaget, uppifrån och ned.

Hoppsan, nu är det tydligen bra att sola.

Tisdag = tulpandag, så det blev lunch på Arken.
I morgon ska jag upp och få veta vart jag ska sitta när jag flyttar dit i nästa
vecka. Det känns lite konstigt det här, men det blir säkert kanonbra.
I morgon är det också arbetsplatsträff, den måste ske på kvällstid för att
alla ska kunna vara med. Det går ju inte att stänga ner Supporten helt
som det går att göra med annan verksamhet när man ska ha möte, så då
blir det till att sitta kvar på kvällstid.
Vi kommer att hålla på till kl 20, vilket innebär att jag inte kommer att vara
hemma förrän vid 22.30. Det suger ju verkligen, men inget att göra åt.

Nu hoppas jag att min spikmatta kommer snart, man ska ju tydligen sova
bättre när man använder den och det känns som att det vore en bra idé.
Igår somnade jag i slutet av den spännande matchen Falun-Warberg, då
förstår ni att jag var riktigt trött. Kastade mig i säng direkt när matchen var
över, men inte har jag varit mer utvilad idag för det. Får ta och hoppa i säng
tidigt idag också, det kan ju inte skada i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0