Nytändning

Vilken härlig dag det har varit!
Jag gick en skön promenad mitt på dagen medans L-P var ute och övningskörde,
det var så otroligt skönt i solen.
Det känns som att det finns hopp nu, att vi går mot ljusare tider.

Kastade in en sockerkaka i ugnen när jag kom in, Pyrets mamma och pappa
kom och fikade och så behövs det en sockerkaka.

Efter det var jag på akutmöte med Storvretadagarna.
När jag åkte dit var jag mycket pessimistik och trodde nästan att vi skulle säga
att det kört och vi får lägga ner verksamheten. Men väl på mötet kändes det som
att vi kommer att kunna fixa det här i år igen. Som en av killarna sa när vi slutade
mötet, det känns lite som en nytändning.
Vi ska undersöka ett nytt område att vara på, funkar det så kommer det bli en bra
Grand finale för oss.
Som det ser ut nu kommer vi i den här styrelsen att kliva av efter årets aktivitet
och då är nog risken stor att det här blir sista året som det blir några Storvretadagar.
Eftersom det inte har gått att få ihop ens någon ny styrelseledamot så lär det inte
gå att hitta en helt ny styrelse till nästa år.
Mycket tråkigt om den här traditionen dör ut, men tyvärr så orkar vi inte driva detta
på så få personer längre.
Men mycket kan hända, vi får helt enkelt hålla tummarna för att det lever vidare.

Gissar att Birgitta och hennes arvingar håller tummarna för att övervakningskameran
i spårvagnen kan hjälpa dom få fram vem som "hittade" Birgittas papperspåse med
en halv miljon i.


Jan Johansen - Se på mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0