Sköna söndag

Visst var det en folkfest på Studenternas igår.
Det kan dom drygt 20.000 personer som var på plats intyga.

Inte för att jag förstår varför 20.000 personer skulle stå där och försöka se den där

bollen, men det är väl totalupplevelsen som räknas.
Men det var väl inte alla som hade en helt lyckad dag.

Jag har, förutom när David spelade bandy en vinter, bara varit på en bandymatch.

Det måste vara minst 100 år sedan, vi åkte med Siriusbussen till Sandviken.

Jag tror att det var minst -25 grader och jag varken såg eller fattade något av det hela,

ni ser att jag inte har så goda erfarenheter av sådan där isbandy.


Jag stack in till Gränby C en sväng igår, tänkte shoppa lite vårkläder nu när jag kunde

gå där och strosa för mig själv. Såg framför mig hur jag skulle komma hem med

kassarna fulla med någon ny fin kjol och några vårtoppar.

Vad tror ni jag hade med mig hem?

Lite fikabröd var allt som låg i min kasse.
Pyrets mamma och pappa kom och fikade och höll mig sällskap ett tag under matchen.

Igår när jag zappade hamnade jag på "Vårt bröllop i era händer".
Precis när jag zappade vidare såg jag något som gjorde att jag måste hoppa tillbaka,
dom gifte sig ju i kyrkan där vi gifte oss för en evighet sedan.

Idag har det blivit en kortvariant av promenad runt byn, det skulle övningsköras innan
vi skulle titta på Sirius kvalmatch mot Tyresö Trollbäcken.
TT började matchen starkast men i sudden var det så Siruis som kunde stå som
segrare, trots ett lite svajigt spel.
Minst ett av dom här lagen kommer ju att spela SSL nästa år, det är jag övertygad om.

Ja, vem ska försörja dessa 14 barn?

Måndag igen, vad fort tiden går.
Det känns lite som att jag måste ta någon sorts beslut snart.
Antingen bara gilla läget eller så ta något drastiskt beslut, vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0