Europavalet

Jag är väl som många andra svenskar just nu, jag vet att det är ett val på gång
men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska rösta på.
Är det egentligen så stor skillnad mellan dom olika partierna och hur ska jag
bestämma mig?
Min pappa gav mig ännu ett riktigt argument för att verkligen gå och rösta,
oavsett om jag väljer Piratpartiet eller något etablerat parti.
Vi måste alla rösta för att se till att Sverigedemokraterna inte får platser!
Om vi andra inte röstar får ju deras folk större makt och så kan vi inte ha det.

Så min uppmaning till alla är, rösta och visa på så sätt att vi inte vill att SD ska
vara med och styra över oss.

Uppdatering:
Precis när jag publicerat det här inlägget så dör min dator.
Är det ett tecken? I så fall på vad?

Att rösta är en rättighet som vi har som vi ska vara rädda om och ta tillvara.
Det finns så många människor som inte har den möjligheten att välja vilka
som ska styra över deras liv.
Naturligtvis har vi då en skyldighet att använda oss av vår demokratiska
rättighet att rösta.


Kommentarer
Postat av: Pewe

En bättre anledning är att så länge hundratals människor dör varje dag i kampen för att få rösta ska vi som får då inte rösta?

2009-05-26 @ 14:46:38
Postat av: Skymt

Främlighsfientlighet är inte trevligt, men helst skulle jag se att du röstade PP för att du delade vår oro över den pågående samhällsutvecklingen.



Fruktansvärda lagar har införts, och fler är på väg. Jag talar naturligvis om FRA-lagen, ipred, datalagringsdirektivet osv... Dessa lagar hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle, utan i ett totalitärt. Detta faktum gör det omöjligt för mig att rösta på de etablerade partierna.



Men oavsett vilket parti du bestämmer dig för, så kommer vi i PP fortsätta kämpa för dina medborgerliga rättigheter. :-)

2009-05-26 @ 14:49:25
Postat av: Tor

Det kan vara väldigt stor skillnad mellan kandidaterna. Om man inte väljer piratpartiet har jag fått intryck av att Erik Josefsson (v), Lena Ek (c), Olle Schmidt (fp), Christofer Fjellner (m) är hyfsat bra kandidater. Miljöpartkandidaterna jag har inte så bra koll på.

2009-05-26 @ 15:18:49
Postat av: Lisa

Jag röstade PP. De har tydligt tagit avstånd från SD.

Jag tycker det är bra att du ändå vill rösta.

Om du verkligen är osäker kan din röst göra stor nytta för PP då de är minoritet och behöver verkligen all hjälp de kan få.



Hoppas du inte ligger sömnlös.

Kramis

2009-05-26 @ 15:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0